Problem z działaniem Contact Form 7 na serwerze Active24

  • Poziom trudności:

Uruchamiając na serwerze klienta sklep internetowy doszedłem do wniosku, że niektóre produkty będą możliwe do kupienia po uprzednim kontakcie przez formularz kontaktowy (problem jest złożony ale to wyjście uznaliśmy za właściwe ponieważ produkt za każdym razem jest inny przez co ciężko określić jego ostateczną cenę). Po modyfikacji motywu odpowiadającego za wyświetlanie szczegółów produktu i umieszczeniu przycisku „wyślij zapytanie” zamiast „dodaj do koszyka” rozpocząłem konfigurację wtyczki Contact Form 7. Wszystko szło zgodnie z planem do czasu aż przetestowałem stworzony formularz.

Okazało się, że formularz nie działa. Za każdym razem pojawiał się komunikat o błędzie.

Po kontakcie z supportem udało się rozwiązać problem. Ponieważ jednak nie znalazłem w Google odpowiedzi po wpisaniu „Contact Form 7 problem z Active24” dlatego postanowiłem napisać ten krótki artykuł.

Otóż standardowo formularz kontaktowy korzysta przy wysyłaniu wiadomości z funkcji mail(), którą to funkcję należy wcześniej skonfigurować w panelu Active24.

Tu znajduje się instrukcja:

https://active24.pl/dokumentacja-panelu-klienta/www/#40

Drugim rozwiązaniem jest wysyłka maili po autoryzacji, przez SMTP przy użyciu np. wtyczki WP Mail SMTP.

Warto pamiętać, że zarówno w jednym, jak i  drugim przypadku trzeba założyć konto mailowe z którego wysyłka będzie realizowana i podać je konfigurując panel Active24 lub wtyczkę od SMTP.

UDOSTĘPNIJ