SEO

– lekcja 16 –

Działania w zakresie SEO, które mają na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej często są uznawane za czarną magię. Wiedza tajemna z tej dziedziny przekazywana jest zapewne drogą ustną, adeptom tajnej sztuki pozycjonowania i nikt – absolutnie nikt – nie ma możliwości przesunąć swojej witryny nawet o jedną pozycję.

Tymczasem pracę nad polepszaniem pozycji witryny w Google można podzielić na dwa typy działań:

  • optymalizacja – działania, mające na celu poprawę elementów strony z myślą o użytkownikach i wyszukiwarkach. Optymalizacja polega na prześledzeniu działań osób odwiedzających stronę, dokładnym jej przetestowaniu, ale też poprawieniu tekstów tak, aby były w nich wykorzystywane słowa kluczowe, po których szukane są podobne artykuły w wyszukiwarce. Od treści zależy bardzo wiele w Google. Im bardziej wyczerpujący tekst, lepsza odpowiedź na zadawane przez użytkowników pytania, tym wyżej Twoja strona znajduje się w najpopularniejszej wyszukiwarce.
  • budowanie zaplecza linków – działania odbywające się poza stroną, mające na celu pozyskanie dla strony wartościowych linków z innych witryn. Wcześniej dla Google ważna była – przede wszystkim – ilość, stąd specjaliści SEO budowali sieć stron (tzw. precle) gdzie umieszczali linki do pozycjonowanej witryny tym samym sztucznie ją pompując wyżej. Aktualnie prócz ilości ważna jest także jakość tych linków, reputacja i zaufanie witryn, a także powiązanie tematyczne z pozycjonowanym serwisem.

Dostęp do kursu
"WordPress dla Ciebie"

Za jedyne 59 PLN masz dostęp na 365 dni do kompleksowego kursu podstaw WordPressa.

Odblokuj
Sprawdź
Zapoznałem się z regulaminem.

Jeśli znalazłeś literówkę, daj mi znać, zaznaczając ten tekst i naciskającCtrl+Enter.

UDOSTĘPNIJ