SEO
– lekcja 16 –
Działania w zakresie SEO, które mają na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej często są uznawane za czarną magię. Wiedza tajemna z tej dziedziny przekazywana jest zapewne drogą ustną, adeptom tajnej sztuki pozycjonowania i nikt – absolutnie nikt – nie ma możliwości przesunąć swojej witryny nawet o jedną pozycję.
Tymczasem pracę nad polepszaniem pozycji witryny w Google można podzielić na dwa typy działań:
- optymalizacja – działania, mające na celu poprawę elementów strony z myślą o użytkownikach i wyszukiwarkach. Optymalizacja polega na prześledzeniu działań osób odwiedzających stronę, dokładnym jej przetestowaniu, ale też poprawieniu tekstów tak, aby były w nich wykorzystywane słowa kluczowe, po których szukane są podobne artykuły w wyszukiwarce. Od treści zależy bardzo wiele w Google. Im bardziej wyczerpujący tekst, lepsza odpowiedź na zadawane przez użytkowników pytania, tym wyżej Twoja strona znajduje się w najpopularniejszej wyszukiwarce.
- budowanie zaplecza linków – działania odbywające się poza stroną, mające na celu pozyskanie dla strony wartościowych linków z innych witryn. Wcześniej dla Google ważna była – przede wszystkim – ilość, stąd specjaliści SEO budowali sieć stron (tzw. precle) gdzie umieszczali linki do pozycjonowanej witryny tym samym sztucznie ją pompując wyżej. Aktualnie prócz ilości ważna jest także jakość tych linków, reputacja i zaufanie witryn, a także powiązanie tematyczne z pozycjonowanym serwisem.
Czego dowiesz się z tej lekcji?
– dowiesz się jak skonfigurować Yoast SEO
– poznasz dobre praktyki autora tekstów
– przetestujesz narzędzia, które pomogą w przygotowaniu wpisów
– usłyszysz o innowacyjnym sposobie na wyróżnienie istotnego tekstu