Jak w łatwy sposób zdobyć numer do potencjalnego klienta?

  • Poziom trudności:

Odpowiedź jest prostsza niż mogłoby się wydawać. Wystarczy o ten numer we właściwy sposób poprosić. Posiadając bezpośredni kontakt do osoby zainteresowanej Twoimi produktami będziesz krok od sprzedaży swoich produktów lub usług. Rozwiązanie tego typu jest świetną formą pozyskiwania niezdecydowanego klienta oraz doskonałą okazją do porozmawiania i przekonania się jakie potrzeby mają osoby odwiedzające Twoją witrynę internetową.

Być może zauważyłeś, że na niektórych stronach internetowych (promowało tego typu formę kontaktu Orange) pojawiły się w prawym dolnym rogu okrągłe ikony telefonu, które po kliknięciu uruchamiały wyskakujące nad treścią okno z zachętą do wpisania swojego numeru telefonu i informacją: „oddzwonimy w 28 sekund”. To rozwiązanie nosi nazwę CallPage i jest skutecznym sposobem pozwalającym na skrócenie kontaktu między Tobą, a Twoim klientem.

Jak to działa?

Zasada działania jest banalnie prosta. Klient wpisuje swój numer telefonu i wybiera natychmiastową rozmowę. CallPage łączy klienta z doradcą. Telefony się rozdzwaniają praktycznie w tym samym czasie, po czym dochodzi do rozmowy.

Zobacz przewodnik w 4 krokach jak działa CallPage:

Po rozmowie klient otrzymuje SMSa z danymi kontaktowymi oraz adresem Twojej strony internetowej. Doradca zaś otrzymuje wiadomość z numerem telefonu klienta oraz ma możliwość przesłuchania przeprowadzonej rozmowy. Wszystko działa automatycznie, dodaje profesjonalizmu firmie, która takie rozwiązanie wdrożyła i pozwala na szybkie odświeżenie sobie ustalonych podczas rozmowy szczegółów.

To od klienta zależy czy będzie miał ochotę na rozmowę z doradcą w tym konkretnym momencie czy też odłoży ją na później (tu działa bardzo sensowne rozwiązanie rezerwowania 30 minutowych interwałów oraz uwzględniany jest czas dostępności doradców określony uprzednio w panelu CallPage). Formularz jest skonstruowany w taki sposób, że przycisk TAK kusi, aby go wcisnąć, za to NIE sprawia pierwsze wrażenie jakby służyło do zamknięcia okna – dzięki czemu część niezdecydowanych osób, które się nie wczytają w to, co jest wpisane w przyciski być może uda się nakłonić na rozmowę w późniejszym terminie.

Ponadto działa tu pewien psychologiczny chwyt pokazujący ilość osób, które zamówiły rozmowę. Dla tych wszystkich, którzy korzystali z Booking.com takie rozwiązanie wyda się z pewnością znajome.

Wady i zalety

Spojrzałem na usługę krytycznie co pozwoliło jasno stwierdzić co jest wartościowe i może być potraktowane jako zaleta, a co jeszcze jest do dopracowania. Po kilkudniowych testach zarysował się następujący obraz całości:

Zalety

  • skracanie dystansu między klientem, a sprzedawcą/usługodawcą
  • efektywność w pozyskiwaniu telefonów sprzedażowych o 75% wyższa
  • możliwość podpięcia kilku doradców i rozdzielenia rozmów na pracowników (dwa gotowe rozwiązania)
  • pozyskiwanie numerów telefonu także poza godzinami pracy
  • bardzo dobrze zaprojektowany interfejs użytkownika, od ikonki telefonu zachęcającej do kliknięcia i wykorzystującej najnowsze trendy, przez prosty formularz, na formularzu po rozmowie kończąc
  • dodatkowe wiadomości SMS i maile informacyjne
  • baza danych z wszystkimi nagranymi rozmowami dostępnymi od razu po odłożeniu słuchawki
  • komunikaty głosowe sugerujące jakby nawet mała firma posiadała centralę łączącą z konsultantami
  • możliwość personalizacji przycisku oraz początkowych nagrań głosowych
  • funkcja Exit PopUp – okno wyskakuje w momencie kiedy klient usiłuje opuścić stronę

Wady

  • nieznacznie spłaszczony dźwięk podczas rozmów przy pomocy CallPage – nie przeszkadza w porozumieniu aczkolwiek jest różnica między jakością rozmowy tradycyjnej, a rozmową przez centralę CallPage. Konwersja dźwięku – jak się dowiedziałem – ma na celu optymalizację nagrań gromadzonych na serwerach CallPage.
  • numer telefonu wyświetlający się na ekranie klienta nie jest numerem komórkowym podanym podczas rejestracji – późniejszy SMS prostuje aczkolwiek jeśli klient SMSa nie zauważy i podejmie próbę oddzwonienia na ten numer, który do niego zadzwonił (np. bo mu się coś przypomni) to natrafi na ścianę – doczytałem, że wersja Premium pozwala na personalizację tego numeru, więc można to technicznie rozwiazać, wszystko jest tylko kwestią wybranego abonamentu
  • brakuje włączonej automatycznej informacji o nagrywaniu rozmów – można tę informację włączyć w panelu ale ponieważ nagrywanie jest włączone domyślnie to taka informacja powinna być również włączona na starcie

Moja rada

Jeśli planujesz akcję marketingową w swojej firmie dobrze jest zamówić do testów CallPage, wdrożyć go na swoją stronę i po testach uruchomić reklamę np. na Facebooku. Dzięki temu uda się ściągnąć większy ruch na Twoją stronę i tym samym więcej osób będzie miało możliwość skorzystania z tego rozwiązania. Zabieg ten pozwoli na przygotowanie listy potencjalnych klientów wraz z numerami telefonów. Jeśli sposób wypali, wtedy konieczne będzie pójście za ciosem i przedłużenie abonamentu w CallPage.

Jak zainstalować Widget na swojej stronie?

Być może użytkownikom WordPressa nazewnictwo elementu przysporzyć trochę kłopotu, bo Widgety kojarzymy zazwyczaj jako elementy w bocznych kolumnach lub w stopce. Tu Widgetem jest ikona słuchawki wyświetlana na stałe w prawym dolnym rogu ekranu.

Aby skorzystać z rozwiązania dostarczanego przez CallPage wystarczy wejść na stronę https://www.callpage.pl/ a następnie wpisać swój firmowy adres mailowy oraz kliknąć na przycisk

Jeśli obawiasz się, że możesz sobie nie poradzić – sprawdź poniższe wideo:

Mam nadzieję, że bez żadnych problemów udało Ci się uzyskać kod Twojego widgetu. Teraz wystarczy, że przejdziesz do sekcji Wygląd -> Edytor, a następnie z prawej strony odszukasz plik odpowiadający za stopkę czyli footer.php. W tymże pliku powinieneś znaleźć </body>. To przed tym znacznikiem umieść kod wygenerowany przez CallPage.

W razie wątpliwości zapoznaj się z poniższym wideo:

Instalacja przy pomocy wtyczki niewiele różni się od instalacji ręcznej. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku trzeba umieścić kod widgetu ze strony CallPage. Wtyczka umożliwia łatwy dostęp do włączania/wyłączania formularza zbierającego numery telefonu, pozwala na wyłączenie widoczności dla zalogowanych oraz zawiera pole do wstawienia kodu. Wtyczkę instaluje się tak jak każdą inną:

Osobiście proponowałbym instalację ręczną, bo każda dodatkowa wtyczka spowalnia Twoją witrynę. Jeśli jednak nie czujesz się pewnie wklejając skrawki kodu w plikach PHP, możesz się nią posiłkować.

Rozwiązanie jakie oferuje CallPage jest skrojone na miarę i stanowi świetną ofertę dla przedsiębiorców, dla których kontakt telefoniczny stanowi największą wartość w ich zawodzie. Możliwość zostawienia swojego numeru telefonu pozwala na sprawny kontakt z kontrahentem i sprawia, że łatwiej zaprezentować mu swoją ofertę. To zupełnie inna forma kontaktu aniżeli czat na który bardzo często trafiają klienci po darmową poradę. Tu ponieważ kontakt ma bardziej formalną formę można w szybkim czasie przejść do konkretów.
UDOSTĘPNIJ
WordPress dla początkujących