Jak przyspieszyć panel administracyjny WordPressa?

  • Poziom trudności:

Pomogłem rozwiązać Twój problem? Wspieraj moje działania bym pisał więcej:

Powodów powolnie działającego panelu może być kilka. Najczęściej jest to spowodowane dużą ilością wtyczek oraz tysiącami wpisów, stron czy produktów. Poniższe sposoby pomogą szybko poradzić sobie z problemami zarówno natury oczywistej jak duża ilość treści jak również z tymi, które nie są na pierwszy rzut oka takie oczywiste.

Aby przyspieszyć powolnie działający szablon radzę wykonać następujące kroki:

  • Uruchom ręcznie adres twojastronainternetowa.pl/wp-admin/upgrade.php i postępuj według instrukcji podanych na stronie. Może się okazać, że Twoja strona będzie aktualna – wtedy zapomnij o tym kroku i przejdź do kolejnych.
  • Zainstaluj wtyczkę Memory Bump jeśli masz problem z aktualizacją panelu WordPressa do wersji 3.0 i nowszej. Pamiętaj o wykonaniu wcześnejszej kopii zapasowej plików i bazy danych. Wtyczka pomaga w trudnych sytuacjach ale korzystasz z niej na własną odpowiedzialność ponieważ nie była aktualizowana w ostatnich kilku latach.
  • Spróbuj zdeaktywować wszystkie wtyczki. Możesz to zrobić zmieniając katalog /wp-content/plugins/ na inny np. plugins-nieaktywne. Jeśli to pomoże to przywróć poprzednią nazwę katalogu i zmień nazwę wtyczek zainstalowanych na stronie (dla przyspieszenia tej operacji możesz dodać przed nazwą katalogu każdej wtyczki wykrzyknik). Po tej operacji włączaj jedną wtyczkę za drugą i sprawdzaj za każdym razem czy panel działa szybciej.
  • Spróbuj włączyć szablon Twenty Ten albo dowolny ze standardowych szablonów zainstalowanych na serwerze.
  • Na początku wykonaj kopię zapasową. Następnie pobierz ponownie instalację WordPressa i usuń katalogi /wp-admin/ i /wp-includes/ a następnie przenieś je z czystej instalacji w miejsce usuniętych.
  • Połącz się z bazą danych przy pomocy phpMyAdmina (zapytaj swojego administratora w jaki sposób wejść do phpMyAdmina jeśli nie wiesz jak to zrobić). Po wejściu zostaniesz poproszony o nazwę bazy danych oraz hasło. Znajdziesz je w pliku wp-config.php w Twojej instalacji WordPressa na serwerze. Następnie zaznacz wszystkie tablice i wybierz opcję „Optimize tables” z rozwijanego menu.
  • Jeśli żaden z powyższych sposobów nie działa, spróbuj zwiększyć pamięć PHP
    1. Jeśli masz dostęp do pliku PHP.ini, znajdź linię gdzie znajduje się wartość 32M i zmień ją na 64M: memory_limit = 64M ; To maksymalna wartość jaką skrypty są w stanie obsłużyć.
    2. Jeśli nie masz dostępu do PHP.ini postaraj się dodać do pliku .htaccess: php_value memory_limit 64M
    3. Spróbuj dodać do Twojego pliku wp-config.php (o ile takiej linii już nie ma): define(’WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);
    4. Skontaktuj się z administratorem swojego serwera.

Na pewno poważnym obciążeniem dla serwera jest duża ilość wpisów.  O ile WordPress całkiem dobrze radzi sobie z tysiącem wpisów, to jeśli będzie ich kilka razy więcej to dodawanie nowego wpisu może wiązać się nawet z kilkunastosekundowymi przerwami na ładowanie formularza. Dlatego właśnie warto mieć porządek we wpisach i usuwać te, które straciły ważność. Do usuwania dużej ilości przedawnionych treści polecam wtyczkę Bulk Delete. Wystarczy zainstalować ją, ustawić aby usuwać treść starszą niż 365 czy 730 dni, wybrać ilość postów jaką jednorazowo chce się usunąć (zalecane jest nie usuwać za jednym razem więcej niż 500 postów bo system może sobie nie dać z tym rady) i gdzie mają trafić (do kosza czy od mają być natychmiast usuwane) i voila.

UDOSTĘPNIJ

Pomogłem rozwiązać Twój problem? Wspieraj moje działania bym pisał więcej: