Jak dodawać linki nofollow we wpisie?

  • Poziom trudności:

WordPress jest o tyle wygodnym narzędziem, że większość edycji można wykonać przy pomocy trybu wizualnego. Wielu użytkowników WP nigdy nie przełącza na tryb tekstowy, bo nie mają takiej potrzeby. Czasami jednak – tak jak w przypadku dodawania do linków atrybutu „nofollow” najszybszym sposobem jest przełamać wewnętrzny opór i zobaczyć jak wpisywane treści wyglądają w kodzie HTML.

Zanim przystąpisz do zmiany swoich linków musisz wiedzieć kilka ważnych rzeczy:

  1. Dodanie rel=”nofollow” powoduje, że link z takim atrybutem nie otrzyma punktów bonusowych, które modyfikowałyby jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy – link jest widoczny i odwiedzający stronę w dalszym ciągu będą mogli przy jego pomocy przejść na witrynę do której kieruje, ale ten link nie będzie miał żadnego wpływu na pozycję linkowanej strony w wyszukiwarce.
  2. Kiedy robot Google, który indeksuje Twoją witrynę natrafi na link z rel=”nofollow” – link zostanie przez niego pominięty.
  3. Od wersji 1.5 WordPress automatycznie dodaje atrybut „nofollow” do wszystkich linków dodawanych przez komentatorów oraz zarejestrowanych użytkowników.

Jak dodać atrybut „nofollow”?

Starczy już przydługich wstępów. Poniżej znajdziesz wskazówkę w jaki sposób dodać do odnośników rel=”nofollow” w trybie tekstowym WordPressa:

nofollow

Jeśli w dalszym ciągu masz wątpliwości gdzie wpisać atrybut

Spójrz w jaki sposób skonstruowany jest link:

<a href="http://pl.wordpress.com">tekst odnośnika</a>

Zwróć uwagę na to, że każdy link składa się z dwóch części:

<a href="http://pl.wordpress.com">

potem jest tekst, który ma zostać zamieniony w odnośnik, a na samym końcu znajduje się zakończenie

</a>

Ciebie interesuje w tym momencie pierwsza część. Pamiętaj, że każda część w HTML-u zaczyna się od znaku „<” i pierwsza jego części kończy się znakiem „>”. Tego pod żadnym pozorem nie usuwaj. Dalej znajdziesz literę „a” i jest informacja, że ten znacznik to odnośnik. Tego też pozostaw w tym miejscu w którym jest. Następny element to href=”http://adrestronyinternetowej.pl”. Dzięki tej informacji przekazujemy odnośnikowi informację z lokalizacją. To również powinno pozostać bez zmian.

Atrybut rel=”nofollow” powinieneś więc umieścić (biorąc pod uwagę powyższy przykład) tuż przed zamknięciem nawiasu ostrokątnego w pierwszej części tak aby link miał postać:

<a href="http://pl.wordpress.com" rel="nofollow">

Jeśli linki, które dodajesz mają bardziej złożoną postać np.

<a href="http://pl.wordpress.com" target="_blank" id="link" class="linki">

wtedy możesz umieścić rel=”nofollow” w dowolnym miejscu w którym jest spacja albo na końcu przed zamknięcie nawiasu ostrokątego czyli np.

<a href="http://pl.wordpress.com" rel="nofollow" target="_blank" id="link" class="linki">

W ostateczności

Możesz też zainstalować wtyczkę Ultimate Nofollow, która pozwoli Ci z poziomu edytora wizualnego dodać artybut „nofollow” do linków. Nie jestem zwolennikiem instalacji wtyczek do wykonania najprostszych czynności w kodzie, ale informuję ponieważ jest to rozwiązanie dla tych, którzy nigdy nie mieli styczności z kodem HTML i boją się go edytować. Po instalacji wtyczki i kliknięciu na dodawanie nowego odnośnika wystarczy wybrać opcję dodatkową, która pojawi się w oknie:

odnosnik

Opcja nie jest przetłumaczona, ale łatwo można się zorientować, że chodzi o atrybut, który zamierzamy wkleić.

Jeśli instalowałeś wtyczkę aby jednorazowo dodać rel=”nofollow” do kilku linków i wiesz, że w najbliższym czasie nie będziesz dodawał kolejnych – usuń wtyczkę. Nie musisz się obawiać. Arybuty pozostaną w linkach. Wtyczkę będziesz mógł w każdej chwili zainstalować ponownie, a póki z niej nie korzystasz warto się jej pozbyć aby nie obciążać nieużywanymi wtyczkami Twojej witryny.

UDOSTĘPNIJ
WordPress dla początkujących